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cortez442
Donnerbalken
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CFW JFW-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Bereits 8 Monate ist es her, dass der Spanische Developer Demonhades eine neue PS3 CFW angekündigt hatte, welche die Scene abermals auf den Kopf stellen sollte. Mit dieser Firmware sollte es möglich sein, alle Spiele
und jede Homebrew abzuspielen. Ursprünglich für sie als 3.41 Firmware geplant, doch nun ist sie als JFW-DH 3.56 MA erschienen.
Die Features hören sich super an, ist dies eine neue ultimative CFW?
Diese Frage muss leider verneint werden. Von den angekündigten Features sind bis jetzt die Wenigsten umgesetzt. So ist es derzeit noch nicht möglich, Spiele abzuspielen, die eine 3.60+ Firmware voraussetzen. Ferner ist es mit dieser Firmware noch nicht möglich, Kopien von Spielen zu erstellen oder diese zu starten, da es noch keinen funktionierenden Backupmanager gibt. Deank weigert sich nach Meinungsverschiedenheiten mit Demonhades, seinen multiMan anzupassen und der Iris Manager von Demonhades hat noch Probleme mit dem Payload.
Ich bin auf der 3.56 OFW, kann ich auf diese CFW wechseln?
Dies ist leider nur bedingt möglich. Eine rein softwareseitige Installation ist zur Zeit nur von der 3.41 oder 3.55 möglich. Ab der 3.56 Wird ein Hardware Flasher , zum Beispiel der E3 Flasher, benötigt. Wer auf eine Firmware unter 3.56 ist, sollte jedoch nicht updaten. Es werden zwar alle Homebrews für die 3.41/3.55 abgespielt, doch durch die fehlende Unterstützung von Backupmanagern und 3.60+ Spielen bietet sie weniger Features, als 3.55 CFWs. Ein Downgrade ist zur Zeit leider auch nicht möglich. Dieser wird später per MAD ermöglicht (Erklärung weiter unten) Sobald diese jedoch implementiert sind, sollte jeder ein Update in Betracht ziehen. Wer diese Firmware dennoch testen möchte, muss sich nur das Update runterladen, und auf einen USB Stick nach "/PS3/Update" entpacken.
Die Features der Endgültigen Version geben noch etwas Lust auf mehr:
- 90% der Homebrew sind abspielbar, ca. 10% müssen portiert werden
- JMAB(Das neue XMB Design mit neuen Kategorien)
- IrisMAnager356
- OpenPStore
- UsaveME
- MARNA
- EGEA
- MAD (Abkürzung für MA Downgrader, ermöglicht ein Upgrade/ Downgrade ohne Hardwareflasher)
- MABLDTR2
- PS3control
- CallGate
- TheGrid
- BOMA
- MALSE_BLUE
- VDFMA
This is the first firmware version 3.56 of custom,
This custom (its most basic) was ready for about 7 or 8 months, but it was not until
Now when I decided to publish it.
It has nothing to do with the recently published exploit the metldr, although the appearance is imminent
futures higher firmwares, for which he wants to try, here it is.
- Graf_Chokolo, for their great work.
- To Demonhades, for its testing, its great strength.
- To JaiCrab, for their help.
- To Lara, for making me laugh a day.
- People who have tested this 3.56 MA-1, thank you very much.
- To all that s @ s who donated for a flasher, no firmware this far along would not exist as such.
- To Varicella by their selfless help.
- To B, thanks
- To M.E.M, I NOT forget and NOT forgive.
- All I forget that by mistake, apologize.
As the first version, it only takes the most basic functions of a custom firmware, now I’ll explain.
Also explain the changes performed in the 3.56 Sony, and as in its release notes, which
argued as a simple patch was not just a patch.
- Support PEEK / POKE lv2, using the typical SYSCALL 6 and 7 for compatibility with existing homebrew.
- Support PEEK / POKE lv1 native SYSCALL using 10 and 11 respectively. These are used as SYSCALL than the lv2, the devs just have to use them as you would those of lv1 lv2 but affecting.
- Load unsigned applications, FSELF format natively. That is, a normal application or npdrm FSELF valid format worked directly. (No touch-memory copy in the lv2).
- Load logically signed applications, both official and unofficial signature valid.
- Support for applications up to version 3.56.
- Use of all SYSCALL system, provided that the product no later verify mode, QA, etc.
- No need to modify the PARAM.SFO in the event that hypothetically would use a application that requests a version higher than 3.56 in either npdrm / normal application / or application running from the bdemu.
- Installation of Retail and Debug PKG since the PKG Install option.
- System settings in the XMB QA hacked. Now you can open the options using the normal combo without QA flag is active or a valid token or existing on your machine. Any options changed is maintained in the system registry settings. This QA system hack allows any SPRX to call the XMB to check this information hacked receive information, such as the nas_plugin.sprx, which in the case of DEX would permit installed without any patch of PKG Retail. As always be careful you do with those options, this is the safest way to have the QA without be QA, and not have to modify the EEPROM in any recalculated appearance or tokens of any kind. Here I have to thank Sony for making the security of your token only be in one byte and not in those should be.
- FIX: Patch to allow loading of applications for (avoids errors 0×80010009)
- FIX: Patch to avoid checking the firmware version of the application against the version of firmware stored in the memory of lv2 (avoid the error 0×80010019)
- FIX: Patch to avoid the error 0x8001003C (allows loading of applications that request more internally than the current version)
- FIX: Patch to avoid the error 0x8001003D
- FIX: Patch to avoid the error 0x8001003E (using hdd patch and have no disc inserted)
- FIX: Enables the use of all SYSCALL, avoiding generic error 0×80010003.
- FIX: Patching a new security check that prevents updater mode, it could launch an application unsigned with the minimum key 0xD (3.56), avoiding the error 0×80010009. NOTE: See NOTE AT THE END OF THIS README
- FIX: otherwise is used to integrate the new SYSCALL 6, 7, 10, 11 at lv2.
- Added support for PEEK / POKE NATIVE at lv1. The method used to integrate these new hypercalls not use hypercall existing one, but really any hypercall not used in the system is a peek or poke depending on the case. To interact with PEEK / POKE, lv2 use SYSCALL of 10 and 11 respectively.
- Changes in the hypercall mmap (114). In the 3.56 Sony made significant changes in this hypercall to avoid the use that was being given to the lv1 to lv2 mapping. Now this hypercall checks that the key argument has not been modified, are checked mapping ranges (Someone who understands this will realize how dangerous it is that you map the critical thing, and do not speak of lv1) the hypercall code is divided into sub-functions into chunks for rolling the analysis.
3.56 In this version of this hypercall MA has not been touched, but having the support of PEEK / POKE in lv1 mapping is no longer necessary. In a later version is not ruled out such a check hypercall it’s not complicated really, just it was not necessary for this version.
- Changes in the hypercall unmap (115), similar to mmap, its code shared between subfunctions.
- FIX: Added some patches to avoid integrity checks lv1 / LV0.
- FIX: Added patches in the SPM and the DM to enable the use of any service. The patch is different, smaller, the SS patch exists (this is no longer compatible with 3.56), in my testings my patch does not produce any kind of problem with trophies, or saved games, etc..
TODO: Delete the problem of not being able to downgrade to a version lower than 3.56. Currently not possible down from 3.56 after upgrading to the.
- FIX: Patch to override the check ECDSA digital signature. Now an application with an invalid signature signed will be considered valid. For example, “sign” an application without having the proper private key to generate a proper signature.
- FIX: Patch that removes the hash check of the application segments. A hash will be considered invalid valid.
- FIX: Patch to override that you can not use FSELF retail consoles. This patch is different from that in ps3devwiki, the patch is on that page about this subject brickea machines has a problem metadata to decrypt the encrypted executables retail.
- FIX: Patch to override the protection added in 3.55 (in the case of applications npdrm / normal, previously only was in charge of the RVK) which prevents applications can be used above the indicated version in the firmware today. That is, in a hypothetical case, a game trying to throw in a 3.60 3.56.
- FIX: Patch to override the protection auth check the applications (added in 3.56), this check detects programs created public tools as they always put the same auth, auth superior one.
- FIX: Patch to remove the protection from the white list of authorized programs, added in 3.56. Now you can use all applications as 3.55 and below.
- The lv2 is protected by a hash in lv1, in case you want to play an offset that encompassed in the range of protection, this would produce a panic check off the system. To avoid this problem, use the tool that is attached to this package before using poke modify lv2. Why not to implement this patch directly is because not everyone is dev, and that can not be touched lv2 is safe for the user. Of course the source code of this program is included, so a dev can see how using the POKE lv1 patched the problem.
- You can now exit of service mode, and use the lv2diag as before, but this has a potential danger. The 3.56 now makes it impossible to make a downgrade to less than 3.56, meaning that if you are in the 3.56 in him are, if you have time you tried to cancel out a version that checks the update manager. The problem is a programming error that allows updating Lv2Diag.self, the failure is that No checks that the update is in the usb or to verify that this is valid, the program formats the flash 1.2 and 3. That is, if then fails, your system would not have died partially flashes, still work ROS can use a lv2diag active again, but who Forewarned is forearmed. Lv2diag Beware!
- Attached to this package is an updated application to extract the nodes of a dump of lv1 is an update of the application made by Graf Chokolo, now has support for versions 3.15, 3.41, 3.55 and 3.56 in one program. Useful to display the nodes extracted from your dump.
- The firmware finished graphic will be added when finished JFW 3.41 itself.
In the package adds an application, I do not think there publicly, to put the product model directly from the XMB, acts as a toggle, in the event that you can use the product as simply So I removed the product.
- As a final note to remember that this is the first version of the firmware, so constructive criticism are welcome. As I suppose that due to this publication where patches are appldr, many variants will come out of it, just remember that the first publication was this.
- Do not bite the hand that feeds you, today is a 3.56 higher perhaps tomorrow another, or maybe not.
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Quelle
Demonhades
Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 28.11.2011 17:15 von cortez442.
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27.11.2011 22:13 |
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TrueBent
aka Bent301
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Da bleibe ich lieber noch auf 3.41 + Teensy 2.0.
Oder ich schmeiss die Box an, da hab ich auch keine Probleme mehr, dass erst 1 Jahr später ein neuer Hack kommt (RGH FTW).
Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 27.11.2011 22:19 von TrueBent.
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27.11.2011 22:18 |
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TheSkyrimPlayer
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Homegrew?
Hört sich Interressant an. Ich bleibe aber destotrotz auf Kmaew. Kmaew FTW !
Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 27.11.2011 22:21 von TheSkyrimPlayer.
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27.11.2011 22:19 |
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king38
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Die CFW gibts doch schon etwas länger oder nicht?
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27.11.2011 22:20 |
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@Scarface@
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
also kann man die neue games mit 373 keys starten ?
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27.11.2011 22:25 |
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king38
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
also kann man die neue games mit 373 keys starten ?
Wenn du dir die News durchlsen würdest, wüsstest du das da steht ,dass es nicht geht.
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27.11.2011 22:26 |
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cortez442
Donnerbalken
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Die CFW gibts doch schon etwas länger oder nicht?
Bei Uns wird sowas vor der Veröffentlichung getestet
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27.11.2011 22:34 |
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Hammer2010
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
ich find das alles etwas bekloppt
Ich bin auf der 3.56 OFW, kann ich auf diese CFW wechseln?
Dies ist leider nur bedingt möglich. Eine rein softwareseitige Installation ist zur Zeit nur von der 3.41 oder 3.55 möglich. Ab der 3.56 Wird ein Hardware Flasher , zum Beispiel der E3 Flasher, benötigt.
was ist mit den leuten die auf 3.56 ma v1 oder so sind
vieleicht kommt demnächst eine 3,60 raus und dann heist es auch wieder nur von 3.41 / 3.55 installierbar :-(
find ich alles nicht so toll
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27.11.2011 23:02 |
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cortez442
Donnerbalken
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Die V1 Leute müssen auf ein funktionierendes MAD hoffen.
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27.11.2011 23:07 |
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Mishka84
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Deank weigert sich nach Meinungsverschiedenheiten mit Demonhades, seinen multiMan anzupassen...
War es nicht DEANK der gesagt hatte das diese CFW nurn Fake ist/war...?
Also kann er nun den Multiman auch anpassen. - Meine Meinung -
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28.11.2011 00:07 |
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Whynot
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Öhm iwie kommt mir die feature list sehr bekannt vor. Das ist wenn mich nicht alles täuscht die gleiche wie bei der 3.56 MA-1. Bzw was hat die JFW DH 3.56 für Vorteile gegenüber der 3.56 MA-1 ?
Denn Iris Manager läuft ja immer noch nicht ...
Ähm das kommt jetzt zwar bescheuert rüber , aber warum wird da oben mein video verwendet ? Habe iwie das gefühl ich habe was verpasst . Stehe iwie aufm schlauch vllt kann mich mal jmd aufklären.
Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 28.11.2011 14:01 von Whynot.
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28.11.2011 13:57 |
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Pspps3freak
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 28.11.2011 14:35 von Pspps3freak.
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28.11.2011 14:30 |
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Cr4zY-St4R
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
kann mann eig jede sk mit pkg vom xmb starten oder nur bestimmte ?
mfg
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28.11.2011 15:00 |
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Pspps3freak
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 28.11.2011 15:10 von Pspps3freak.
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28.11.2011 15:09 |
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Cr4zY-St4R
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RE: CFW JWF-DH 3.56 MA ist erhältlich + alle Infos
Ok, werd ich machen
mfg
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28.11.2011 15:27 |
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